torstai 10. maaliskuuta 2011

Tulevaisuudesta.

Huhtikuun puolella on tulossa jännät ajat sekä minulle että linnuille.

Suurin muutos linnuille on varmasti se, että linnut muuttavat olohuoneesta omaan huoneeseensa, johon rakennan niille Tean avustuksella uuden häkin ja sisustan sen. Tarkoituksena on rakentaa häkki, joka on helppo kasata ja purkaa, ja nyt pitäisi olla materiaalejakin vaikka miten paljon! Sain Ida-Emilialta 7 tehdashäkkiseinää sekä isot määrät kahta erilaista häkkiverkkoa ja puumateriaaleja, ja näiden lisäksi minulla on vielä lintujen nykyisen häkin materiaalit. Saattaa myös olla, että häkkejä tulee kaksi ihan siltä varalta, jos joskus olisi mahdollista etsiä Kaiholle poikaystävä ja pesittää, jotta hopealinja jatkuisi. :) Mutta se on sitten joskus tulevaisuudessa. Sillä välin tätä kakkoshäkkiä voisi hyvin käyttää sairashäkkinä.

Huoneeseen on tarkoitus myös pystyttää 1 tai 2 puunoksaa kiipeilypuiksi - näitä varten täytyy vaan hankkia sitten joulukuusenjalat. Niihin saa sitten ripustettua virikkeitä ja namijemmoja ja onpahan tirpoilla sitten paikkoja joissa puuhailla.

Asuinympäristön muutoksen lisäksi parvi myös palaa "normaaliin" kokoonsa Tikrun tullessa kotiin. :) Tämä on minulle valtavan ihana asia, sillä olen ikävöinyt pippuristani niin valtavasti. <3

Vaikka lintuhuoneprojekti ja Tikrun kotiutuminen ovatkin jännittäviä asioita, on kuitenkin vielä yksi mikä menee yli muiden: Huhtikuussa meille tulee hoitoon Annilta kultaposkiamatsoni Rosa! Aiemmat kokemukseni isommista linnuista rajoittuvat siihen, kun olin viikon verran hoitamassa Ida-Emilian äidin harmaapapukaijaa, joten tämä on minulle ihan mieletön tilanne oppia isomman linnun hoitoa ja käytöstä, ja samalla Rosa saa paljon kaivattua lisäseuraa. Siinä missä pikkulinnut menevät omaan huoneeseensa, on siellä todennäköisesti vain Rosan unihäkki, ja muuten lintu saa viettää aikaansa muualla asunnossa - olohuoneeseen pystytetään wihweää varten oma kiipeilypuu leluineen ja virikkeineen.

Sitten on tietenkin vielä se, että olen huhtikuun alusta lähtien viimein kaksin miesyst-- AVOMIEHENI kanssa tuossa asunnossa, kuun puolessavälissä on PetExpo, ja saan tietää menivätkö näyttöni läpi niin, että saan paperit! :) Kaikkea uutta ja ihmeellistä siis luvassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti